Com sempre, ens podeu fer arribar les vostres aportacions a ensenyament@uob.cat
Vegeu, de la Mesa d'avui, les informacions més destacades i les aportacions de UOB a cada punt:
CONVOCATÒRIA DE BORSA
Les principals novetats o propostes de la Conselleria són:
- El termini per apuntar-se a la borsa d'interins s'ampliarà i previsiblement estarà obert del 10 o el 15/12/19 al 31/3/20.
- Els mèrits o requisits a presentar i tenir en compte a l'hora de baremar els interins serien els assolits fins al 31/8/19.
- Els interins que ja estassin apuntats a la borsa en el curs actual i que no haguessin de presentar nova documentació o canviar opcions de illes, jornades o funcions, no caldria que es tornassin a apuntar cada any, en no ser que fes un any consecutiu (o altre termini a determinar) que l'apuntat a borsa s'hagués declarat com a no disponible.
- Aquesta darrera novetat i algunes de les que trobareu més avall a l'apartat sobre tràmits telemàtics d'adjudicacions, anirien encaminades cap a l'objectiu de tenir una borsa oberta tot l'any. Segons la Conselleria, falta estudiar i anar polint aquesta idea que voldrien poder tenir valorada de cara al curs 2021-22.
Les principals peticions de UOB a aquesta convocatòria són:
> Quant a les Bases específiques:
- Que es recuperi l'opció de disponibilitat per treballar 1/3 de jornada per tal de cobrir les reduccions de jornada que els funcionaris de carrera demanin en aquesta proporció.
- Que l'excepcionalitat dels professors tècnics d'FP només demani dos requisits: A) haver acreditat un dia de servei en l'especialitat demanada i B) no haver estat sancionat per falta greu o molt greu en procediment disciplinari.
- Que es redueixi al màxim possible el temps d'espera entre el termini per apuntar-se a borsa i la publicació de les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos.
- Que els PDF de llistes d'admesos i exclosos no es despengin de la web de Conselleria i es puguin consultar també de manera retrospectiva com a mínim durant quatre anys.
- Que s'arregli el portal de baremació de la mateixa web, que no funciona i no permet consultar els admesos i exclosos actuals.
- Que la data de finalització de reconeixement de mèrits sigui fins al darrer dia de la convocatòria.
- Que el fet d'haver aprovat oposicions i haver quedat sense plaça en convocatòria igual o posterior a la del 2018 es meriti en un apartat diferent de la formació i de l'experiència docent i que, d'entre aquests aprovats, els que siguin a la llista S es considerin tutoritzats i passin directament a la llista I.
- Que es baremi l'experiència docent a escoles municipals de música, escoletes d'infantil i universitats privades així com l'experiència laboral que excedeixi el temps demanat com a requisit en les especialitats d'FP, professorat d'arts plàstiques i disseny i de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny.
- Que l'experiència a centres privats puntuï menys que a centres concertats.
- Que l'experiència com a professors de religió puntuï com a màxim com a un centre concertat.
- Que l'experiència a centres públics d'altres comunitats autònomes puntuï menys que l'experiència als centres públics de les Illes Balears.
- Pel que fa a la puntuació per formació acadèmica, que s'hi incloguin els Graus Superiors del Conservatori.
- Que s'afegeixi un apartat d'FP on s'hi baremin les titulacions de Grau Mitjà i Grau Superior.
- Que meritin les titulacions de les Escoles d'Art.
- Respecte a la formació no acadèmica o permanent, que es baremin la formació del SOIB i les certificacions professionals.
- Per cinquè any consecutiu demanam que es convoqui el Grup de treball o la Mesa per a la revisió, l'anàlisi i l'establiment d'un diagnòstic sobre l'estat d'aquest Annex .
- Que la Conselleria ens faci arribar els informes de validació de funcions per a una titulació concreta, tant si l'informe és favorable a la validació com sinó, periòdicament a partir d'ara i en retrospectiva des del 2015.
- Que es contempli la possibilitat que un màster, una titulació de Tècnic Superior d'FP, una habilitació de Magisteri o l'experiència com a professor especialista puguin habilitar funcions.
CONVOCATÒRIA D'ADJUDICACIONS
Les propostes principals de Conselleria serien:
- Mantenir l'obligatorietat de seleccionar totes les places a què l'interí pugui accedir en el tràmit d'adjudicacions de l'estiu.
- La revisió del tràmits telemàtics: vegeu-ho a continuació.
TRÀMITS TELEMÀTICS D'ADJUDICACIONS
Les principals novetats de la Conselleria serien:
- Es permetria que els exclosos per català i/o els exclosos per formació pedagògica participassin a tots els tràmits de selecció de places, tant d'estiu com setmanals, mantenint-se, això sí, en la darrera posició en l'ordre d'adjudicació. (Vegeu esquema més avall *)
- Al tràmit setmanal d'adjudicacions seria possible optar també a places definides per opcions que l'interí no hagués seleccionat quan s'apuntà a borses. Per exemple, si un interí només seleccionà jornada completa a Mallorca per a funció de Català a Secundària, al tràmit setmanal d'adjudicacions també podria optar a places d'altres illes o a altres funcions que pogués impartir i que no hagués seleccionat o podria optar també a places de mitja jornada, fet que no faria necessària la modificació de les creuetes de cada interí durant el curs.
- Es crearia un nou tràmit telemàtic setmanal d'adjudicació de vacants sobrevingudes i substitucions per via d'urgència, que s'obriria cada dilluns un cop publicades les adjudicacions del tràmit setmanal i es tancaria el dilluns a vespre, abans de començar el dimarts amb les telefonades per a les adjudicacions extraordinàries. A aquest tràmit hi podria participar qualsevol persona admesa o exclosa a borsa o no apuntada a borsa quedant aquests últims en darrera posició d'adjudicació per darrere dels exclosos. (Vegeu esquema més avall*). Les places que s'oferirien en aquest tràmit d'urgència serien les que haguessin quedat desertes en l'adjudicació setmanal ordinària de cap de setmana.
* Esquema procediments d'adjudicacions:
- Tramit telemàtic d'adjudicacions de l'estiu.
- Adjudicacions setmanals.
2.2. tràmit telemàtic urgent setmanal el dilluns horabaixa.
2.3. adjudicacions extraordinàries de dimarts a dijous.
* Esquema ordre d'adjudicació:
- Admesos a borsa.
- Exclosos per català.
- Exclosos per formació pedagògica.
- Exclosos per català i formació pedagògica.
- (Només aplicable en el tràmit telemàtic urgent setmanal del dilluns horabaixa) No admesos ni exclosos, és a dir, interessats que no s'han apuntat a borsa, però que compten amb titulacions adequades segons l'Annex 4 de la convocatòria de borsa.
Principals demandes de UOB respecte a les adjudicacions:
- Que es convoqui el Grup de treball o la Mesa per a revisar els tipus de perfils i els criteris de perfilament.
- Que en una plaça de suport l'interí no pugui ser l'únic responsable d'un grup classe.
- Que es respecti el dret a la reducció de jornada dels interins majors de 55 anys.
- Que es revisin les dates de cessament i el cobrament de l'estiu i que qualsevol interí que hagi treballat 5,5, mesos i tengui contracte a 30 de juny se li estengui d'ofici el contracte fins a 31 d'agost sempre i quan no es reincorpori el titular de la plaça.
- Que s'elimini l'obligatorietat d'haver de seleccionar totes les places a què hom pot optar en el tràmit d'adjudicacions de l'estiu.
- Pel que fa a possibles mesures d'estabilitat per a interins en relació amb les adjudicacions, hem reiterat la nostra oposició a la possibilitat de l'existència de places de pacte.
ESPECIALITATS MANCADES DE PROFESSORAT
Pel que fa a aquestes especialitats, que obliguen a publicar cada any convocatòries extraordinàries de borses d'interins i de professors especialistes en funcions com ara Català, Alemany, Francès, Cuina, Sistemes Electrònics o Manteniment de vehicles entre altres:
La Conselleria ha informat que:
- Quant a les adjudicacions, confien que el nou esquema de procediments i el fet que els exclosos per català i/o formació pedagògica puguin accedir a tots aquests procediments, ajudaran a mitigar el problema mentre s'espera a poder tenir el sistema organitzat per a tenir la borsa oberta tot l'any.
- Que s'ha fet una revisió d'ofici de l'annex 4 en les especialitats on s'ha detectat aquesta mancança.
- La necessitat de revisar l'annex 4
- La necessitat de convocar el Grup de treball per estudiar diferents possibilitats per a solucionar el problema.
TUTORITZACIÓ
En general, s'han fet les següents aportacions:
Conselleria:
- Creuen que és necessari acabar de definir el funcionament de la tutorització però no han indicat en quin sentit introduirien canvis.
- La tutorització sigui més una acollida i acompanyament al nou professorat que comença a treballar que no pas un tràmit burocràtic.
- Que es mantengui el procediment actual amb el termini de 30 dies, que aquests puguin ser acumulables i que la funció principal sigui la d'acompanyament.
- Que els professors especialistes es considerin tutoritzats en les mateixes condicions que els interins docents.
- Tres sindicats han demanat que es revisi tot el procediment de tutorització per tal que aquest sigui equiparable i homologable a les pràctiques dels que han aprovat oposicions. En realitat, això suposaria un allargament temporal molt important de la tutorització, que hauria de ser de cinc mesos i mig com a mínim, i un augment significatiu de la burocràcia.