dimarts, 15 de març del 2016

Guia interins 2016


Us presentam una guia informativa sobre el procés de selecció d'interins, on hi podreu trobar respostes als dubtes més freqüents sobre:
  • les bases generals.
  • la convocatòria per formar part de les borses.
  • la convocatòria d'adjudicacions.
També hi tractam altres aspectes a tenir en compte, com:

  • Borses per cossos vs borsa única.
  • Sistemes per augmentar l'estabilitat dels centres.
Esperam que vos sigui d'utilitat. Molta sort!

dilluns, 14 de març del 2016

Mesa sectorial sobre bases generals de selecció d'interins


El proppassat divendres 11/3/16 tingué lloc la darrera mesa sobre les bases generals de selecció d'interins. Recordam que el document de les bases generals es publica al BOIB en forma de Resolució i estableix certs criteris generals que han de guiar la redacció de la convocatòria per formar part de les borses, per una banda i de la convocatòria d'adjudicacions, per l'altra.

Just començada la Mesa, l'Administració facilità als sindicats còpia d'un tercer esborrany amb el que seria la redacció definitiva de les bases. A continuació us explicam els aspectes més importants.

BORSES PER COSSOS VS BORSA O LLISTA ÚNICA

Respecte al segon esborrany, no hi ha canvis en l'organització de les borses, que es continuaran organitzant pels següents cossos:
  • Cos de mestres
  • Cos de professors d'ensenyament secundari
  • Cos de professors tècnics de formació professional
  • Cos de professors d'escoles oficials d'idiomes
  • Cos de professors de música i arts escèniques
  • Cos de professors d'arts plàstiques i disseny
  • Cos de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny
És a dir, la Conselleria no acceptà la proposta presentada per UOB de crear una borsa única tal i com s'havia acordat a l'assemblea d'interins del dijous 10/3/16, si bé no ho descarta per al proper curs, per la qual cosa els representants d'UOB ens abstinguérem d'aprovar el document.



RESPECTAR L'ORDRE DE PREFERÈNCIA EN QUÈ L'INTERÍ SELECCIONA LES PLACES

Tot i que aquest punt s'ha de negociar a les futures meses sobre la convocatòria d'adjudicacions, des d'UOB demanàrem si, a pesar de mantenir les borses organitzades per cossos, seria possible que, a l'hora de realitzar les adjudicacions de destinacions provisionals de l'estiu, es respectàs l'ordre de preferència en què l'interí ordena les places a què pot accedir.

La resposta de la Conselleria fou que no es tenen els recursos informàtics per adjudicar d'aquesta manera per la qual cosa demanàrem si, quan comencin les meses sobre adjudicacions, els informàtics de l'administració ens podran explicar en què consisteixen aquestes dificultats que farien inviable respectar l'ordre de preferència.

EXCLOSOS PER CATALÀ

A diferència del segon esborrany, en què els exclosos per català eren considerats disponibles en darrera posició, segons el tercer esborrany, aquests exclosos quedaran en situació de no disponibles però se'ls podrà continuar requerint telefònicament en les adjudicacions extraordinàries de substitucions quan hi hagi manca d'aspirants que posseeixin tots els requisits.

DECAIGUTS

Els decaiguts durant aquest curs 2015-16, sempre i quan no hagin decaigut a causa de falta greu o molt greu, podran apuntar-se a les borses per al curs 2016-17.

RESERVA DE PLAÇA

A aquells que exerceixin el dret a reserva de plaça quan renunciïn a una plaça de manera justificada al·legant maternitat, se'ls reservarà la plaça fins que acabi la situació que justifica la renúncia.

A la resta que sol·liciti la reserva de plaça, aquesta se'ls reservarà com a molt fins al final del segon trimestre.

DISPONIBLE / NO DISPONIBLES

Recordem que, per contrarestar l'augment dels supòsits d'exclusió i l'eliminació del decaïment, la Conselleria introdueix la figura del no disponible per voluntat pròpia.

Així, els aspirants disponibles podran situar-se com a no disponibles, sense necessitat d'al·legar cap causa justificada, sempre que no se'ls hagi adjudicat cap plaça, no hagin participat de l'adjudicació setmanal de substitucions i no se li acabi d'oferir una substitució per la via extraordinària (telefònicament). Ara bé, en cap cas es podrà estar disponible en unes borses i no disponible en unes altres.

La manera en què els aspirants exerceixin aquesta possibilitat es determinarà en el document de convocatòria de borses.

Quan l'interí accedeixi al tràmit telemàtic d'adjudicacions de substitucions, podrà trobar en pantalla tres supòsits de situació:
  • figurarà com a disponible.
  • figurarà com a no-disponible, ja sia per estar treballant, per exclusió o per no haver participat de les adjudicacions de l'estiu.
  • figurarà com a disponible pendent si ha demanat voluntàriament la no disponibilitat i està pendent de tornar a situació de disponible al següent trimestre per així haver-ho sol·licitat.
Els aspirants que es trobin en situació de no disponibles per no haver participat de les adjudicacions de destinacions provisionals passaran com a disponibles, si així ho sol·liciten, i podran participar de les adjudicacions de substitucions de la primera adjudicació que es faci en el mes de gener.

TUTORITZACIÓ

Pel que fa a la tutorització, actualment aquesta es dóna per superada després d'haver acumulat 30 dies de feina. Al primer esborrany de les bases, la Conselleria proposà passar de trenta a seixanta dies i que aquests fossin treballats durant el mateix any i en un mateix centre.

Al segon i al darrer esborrany, els dies treballats no s'augmenten i es deixen en trenta, però sí es manté el requisit que s'hagin treballat en el mateix curs i en el mateix centre, a més de no haver estat objecte d'un informe desfavorable del director del centre; informe que ha d'obtenir el vist-i-plau d'Inspecció Educativa, cosa que ja es contemplava als anteriors esborranys.

PROCEDIMENT CONTRADICTORI

El polèmic Procediment que la Conselleria introduí al primer esborrany per determinar si un interí mostra manca d'idoneïtat o de competència per a la tasca docent, ha estat del tot eliminat del segon i del tercer esborrany i, segons la Directora General de Personal Docent, aquesta Direcció General no traurà cap Procediment contradictori i dóna el tema per tancat.

BAREM DE MÈRITS

Recordem que el barem de mèrits no forma part del document de bases generals (encara que hi puguin aparèixer algunes referències) sinó del document de convocatòria de borses i que, per tant, es debatrà en futures meses.

De moment, les indicacions de la Conselleria són que:
  • estan oberts a aplicar els possibles canvis de manera progressiva.
  • respectaran que l'experiència tengui més pes que la formació.
  • no tenen mitjans suficients per baremar la totalitat del col·lectiu d'interins.
La Conselleria preveu publicar les bases generals abans de Pasqua i convocar la primera mesa sobre la convocatòria de borses (on s'inclouen les baremacions i les titulacions, entre altres) el dimarts 22/3/16. Us continuarem informant i, de seguida que les borses es publiquin, us en farem un resum més exhaustiu.

Recordau que si ens voleu fer arribar les vostres aportacions sobre el tema, podeu fer-ho mitjançant el nostre correu uob.ensenyament@gmail.com

L'Assemblea de Docents interins reclama borsa única


El passat dijous 10/03/16 tingué lloc la primera assemblea d'interins del 2016, convocada per l'Assemblea de Docents, per tractar aspectes de les bases generals de selecció d'interins, com l'organització de les borses, i aspectes referents a la convocatòria de borses, com la baremació de mèrits.

L'assemblea arribà a dos acords:
  • demanar la borsa única.
  • que es pugui acceptar com a mèrit el fet d'haver aprovat unes oposicions i haver quedat sense plaça, però mai que aquest criteri serveixi per crear borses diferenciades entre els interins que han passat les oposicions i els que no.
Quedà pendent, per manca de temps:
  • prendre acords concrets sobre quins camps i ítems s'han de baremar i en quina proporció s'ha de puntuar cada un.
  • debatre l'organització actuals del interins en llista I (aquells que han treballat com a mínim un dia) o llista S (aquells que no han treballat mai) i es barema cada llista.
  • parlar sobre les titulacions que permeten accedir a cada funció o especialitat, recollides a l'annex IV de la convocatòria anual per formar part de les borses.
La conclusió general a què s'arribà és que la necessitat i el profit d'aquest tipus d'assemblees temàtiques per a interins són evidents, tant per ampliar el coneixement sobre aspectes concrets que el col·lectiu interí viu amb desconcert i manca d'informació, com per poder arribar a acords amb major coneixement de causa.

Per això us animam a tots a respondre a les convocatòries de l'Assemblea de Docents per continuar aprofundint i treballant en les temàtiques pròpies dels interins i que, assistint-hi, hi participeu de manera activa.

dilluns, 7 de març del 2016

Revisió de les bases generals de selecció d'interins


Dijous 3/3/16 tengué lloc la primera mesa de revisió de normativa d'interins i la Conselleria presentà el primer esborrany per a les noves bases generals de selecció de personal interí.

Recordem, abans d'entrar en detall, que els processos o documents que afecten els interins són tres:
  • Les bases generals. Són un document independent que se sol publicar al Boib el mes de març en forma de resolució i inclou els aspectes més importants i bàsics sobre els que es regiran les futures convocatòries de borses i adjudicacions.
  • Les convocatòries per formar part de les borses. Al mes de març o abril sol publicar-se i obrir la convocatòria anual que permet als aspirants formar part de les borses d'interins per tal de poder participar de les següents adjudicacions. Aquesta convocatòria desenvolupa aspectes tan importants com el barem de mèrits que ha de determinar l'ordre del interins a les borses o les titulacions que permeten accedir a cada funció, és a dir, a impartir cada assignatura. En aquest apartat també s'hi inclouen les convocatòries extraordinàries que poden obrir-se durant el curs quan la borsa d'alguna especialitat queda buida i sense reserva de professorat substitut.
  • La convocatòria d'adjudicacions. Sol publicar-se al juny o al juliol i regeix les normes a seguir tant en les adjudicacions de destinacions provisionals que es realitzen a l'estiu com les adjudicacions setmanals de substitucions que es duen a terme al llarg de tot el curs.

En aquests moments ens trobam en plena revisió del primer d'aquests tres documents, les bases generals, i els aspectes més important que la Conselleria pretén modificar o introduir són:
     -el procediment contradictori
     -la previsió de reestructuració del barem de mèrits
     -la modificació de la tutorització
     -nomenaments i cessaments
     -causes de renúncia justificada
     -eliminació del decaïment i augment de les causes d'exclusió de les borses.

Anem per parts:
  • PROCEDIMENT CONTRADICTORI
Segons l'esborrany que se'ns va presentar, aquest procediment serviria per determinar si un funcionari interí mostra una manca d'idoneïtat o de competència per a la tasca docent, s'iniciaria a proposta del director del centre i avaluaria aspectes com la planificació i el desenvolupament de l'activitat docent, l'avaluació del alumnes, la gestió de l'aula i la participació en les activitats del centre. En cas que es declaràs la manca d'idoneïtat o competència de l'interí, el seu nomenament quedaria sense efecte i se l'exclouria de les borses durant el mateix curs escolar i el següent. La Conselleria, com ja ha apuntat des del principi, afirma que afectaria a uns 14 o 15 casos recurrents i identificats.

A la pregunta de com es garantirà l'objectivitat de la causa del procediment, el cap d'Inspecció comentà que la Conselleria desitja que l'aplicació del procediment sigui el més restrictiva possible i es faci amb unes garanties absolutes tant de causa com de transparència, per la qual cosa es mostra obert a la creació d'una comissió tècnica que inclouria els sindicats i a la qual Inspecció Educativa presentaria a estudi els informes recollits referents al cas, abans de les seves resolucions.

Per altra banda, els representants de l'Administració recolliren la proposta de condicionar l'inici del procediment a un acord col·legiat, que podria ser per part del Departament de la matèria, el Consell Escolar, etc., a fi de garantir l'objectivitat de la decisió.

Queda pendent de veure, per tant, la nova proposta de la Conselleria.
  • MODIFICACIÓ DEL BAREM DE MÈRITS
La Conselleria té clara la voluntat de modificar la puntuació del mèrits que determinen l'ordre dels interins a les borses en dos aspectes clau: l'experiència docent i la formació. Aquests canvis es començarien a introduir escalonadament el curs següent i quedarien del tot definits de cara al curs 2017-18.
La idea plantejada per l'administració és limitar la puntuació de l'experiència, que ara no té cap màxim d'acumulació de punts, per limitar-la com a molt a un 55% de la puntuació total, a més d'augmentar la puntuació per formació que ara pot representar com a màxim el 25% de la puntuació d'un interí.
Segons els Cap de Servei de Primària i Secundària, l'actual barem està desequilibrat pel que fa a aquests dos aspectes ja que no és habitual que hi hagi camps, com ara l'experiència, que no tenguin la puntuació màxima limitada a més del fet que la meitat dels actuals interins superen la puntuació màxima de formació i s'ha de donar reconeixement a aquest esforç formatiu que ara queda sense baremar.
La Conselleria es mostra oberta a negociar en quins percentatges ha de quedar limitat cada camp però no contempla  deixar cap àrea de baremació sense un límit màxim de puntuació.

L'altra novetat realment important pel que fa al barem de mèrits de cara al curs 2018-19 és considerar com a mèrits la superació d'una part o de tots els exercicis d'una oposició.
Aquest punt es mostra més conflictiu ja que, segons l'esborrany, la Conselleria també estaria contemplant la possibilitat de crear borses diferents per aquells interins que, havent aprovat unes oposicions, haguessin quedat sense plaça. Aquesta possibilitat, però, xoca frontalment amb la reivindicació d'una borsa única acordada el 2015 en assemblea general d'interins, cosa que recordàrem a l'administració, juntament amb l'acord de la mateixa assemblea de demanar que a tots els interins se'ls baremin tots els mèrits independentment d'haver treballat mai o no.
Pel que fa aquest darrer aspecte, els representants de la Conselleria afirmaren que contemplen aquesta possibilitat de cara al curs 2016-17, tal com es pot deduir de l'esborrany actual.
En qualsevol cas, la baremació s'ha d'anar negociant en futures meses i no quedarà tancada fins a la redacció definitiva de la convocatòria de borses.

  • MODIFICACIÓ DE LA TUTORITZACIÓ
La tutorització ha patit canvis en les dues darreres legislatures i s'havia anat simplificant fins arribar a les condicions vigents segons les quals un interí queda tutoritzat després d'haver acumulat un total de 30 dies treballats independentment de si són consecutius o no i del nombre de centres en què s'han duit a terme.
La nova proposta de la Conselleria no queda aclarida en aquest esborrany de les borses generals sinó que es preveu desenvolupar-la en una resolució independent que dictarà la Directora General de Personal Docent. De moment, l'únic que s'especifica és que "seran declarats aptes aquells docents que, durant el mateix curs i en un mateix centre, hagin realitzat 60 dies de treball efectiu i no hagin estat objecte d'un informe desfavorable del director del centre".
La regularització de la tutorització queda, doncs, pendent de veure com acabarà definida a l'espera que la Conselleria presenti l'esborrany d'aquesta nova resolució.
La raó que els representants de l'administració presentaren a favor de modificar la tutorització vigent és que l'actual sistema no garanteix l'avaluació de la idoneïtat de l'interí per a la tasca docent i que amb les noves condicions s'acotarien encara més els casos susceptibles de passar pel nou procediment contradictori.

  • NOMENAMENTS "SINE DIE"
Una altra de les propostes que crida més l'atenció i que no s'acaba de desenvolupar diu que "a partir del curs 2017-18, els nomenaments del personal funcionari interí que ocupi una vacant s'han d'estendre fins al moment que la plaça sigui ocupada de forma provisional o definitiva per un funcionari de carrera o fins que la plaça desaparegui per raons de planificació educativa"
És a dir, que si a un interí se li adjudicàs una vacant sense titular, l'interí ocuparia aquesta plaça de manera indefinida mentre la plaça no fos ocupada per un funcionari de carrera mitjançant concurs de trasllat o comissió de serveis o la plaça fos suprimida.
Segons els Caps de Servei de Primària i Secundària, la raó d'aquesta proposta és garantir l'estabilitat als centres.
La minsa redacció presentada sembla del tot insuficient en comparació a la importància de les implicacions i deixa molts interrogants a l'aire que s'hauran d'anar aclarint en les següents meses.

  • CAUSES DE RENÚNCIA JUSTIFICADA
Segons la Conselleria, el cobriment de places en les adjudicacions, tant de vacants com de substitucions, continua presentant moltes dificultats i deixant un excés de places sense cobrir a causa del fet que s'han contemplat massa supòsits de causes de renúncia justificada i, per tant, és necessari reduir-los.
La situació actual és que existeixen 10 causes que permeten renunciar de manera justificada a la plaça adjudicada en els mesos d'estiu en els adjudicacions de destinacions provisionals, 3 causes de renúncia justificada per a les adjudicacions de substitucions mitjançant el procediment telemàtic setmanal i cap possibilitat de renunciar justificadament a una substitució ofertada telefònicament mitjançant el procediment extraordinari.
La nova proposta reduccionista de la Conselleria consisteix en contemplar només 3 causes de renúncia justificada generals per als tres procediments d'adjudicació, que quedarien limitades a:
  1. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què seria procedent concedir a un funcionari una excedència per tenir cura dels fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
  2. Patir una malaltia o incapacitat temporal que impedeixi exercir la tasca docent.
  3. Al·legar una causa de força major o circumstàncies excepcionals, que seran apreciades per la Direcció General de Personal Docent i de les quals s'informarà a la Mesa Sectorial d'Educació.

  • DESAPAREIX EL DECAÏMENT, S'AUGMENTEN LES CAUSES D'EXCLUSIÓ I S'AMPLIA EL CONCEPTE DE NO-DISPONIBLE
A les bases generals vigents, el decaïment d'un aspirant determina que aquest perdi la puntuació i l'ordre que tenia a totes les borses, fet que ve provocat per les tres causes següents:
  1. haver renunciat injustificadament a la plaça adjudicada en les adjudicacions de destinacions provisionals
  2. haver rebutjat de forma injustificada la plaça oferta o adjudicada en l'adjudicació de substitucions
  3. haver estat sancionat per falta greu o molt greu mitjançant un procediment disciplinari
Per altra part, la situació d'un interí com a no-disponible, actualment es deu als fets que:
  1. l'interí estigui ocupant una plaça
  2. l'interí hagués renunciat a la plaça de manera justificada
  3. no haver acreditat els coneixements de català
  4. no haver acreditat la formació pedagògica
  5. no haver participat de les adjudicacions de destinacions provisionals
En darrer lloc, les causes d'exclusió actuals són:
  1. falsejar documentació
  2. no prendre possessió o no incorporar-se a la plaça en els terminis establerts i sense causa justificada
  3. renunciar a la plaça un cop presa la possessió sense renúncia justificada
Amb el nou esborrany de les bases, la Conselleria introdueix canvis importants:
  • En primer lloc proposa que, per pal·liar la reducció de causes de renúncia justificada, l'interí admès a borses pugui declarar-se per voluntat pròpia en situació de no-disponible en qualsevol moment sense necessitat d'al·legar cap causa justificada sempre que no se li hagi adjudicat plaça, no hagi participat de l'adjudicació setmanal de substitucions i no se li acabi d'oferir una substitució per la via extraordinària (telefònicament). Aquesta situació voluntària de no-disponible seria per a tot un trimestre i, en un termini de deu dies abans d'acabar aquest trimestres, l'interí hauria de notificar que vol tornar  a situar-se en posició de disponible, si és el cas.
  • Quant a l'exclusió de les borses, a partir d'ara, s'afegirien als supòsits vigents els casos que ara són causa de decaïment a més d'un supòsit nou que seria haver estat declarat amb manca d'idoneïtat per resolució del procediment contradictori. El temps d'exclusió variaria entre un i quatre cursos en funció de la gravetat de la causa.

Queda clar, doncs, que la revisió de la normativa sobre interins no serà superficial. Si teniu propostes, comentaris, dubtes o suggeriments a aportar, els podeu fer arribar al nostre correu electrònic: uob.ensenyament@gmail.com

Es preveu que la propera mesa sobre interins es durà a terme la setmana que ve, entre els dies 14 i 18 de març.
Us continuarem informant.

dijous, 18 de febrer del 2016

Torna a començar la revisió de la normativa sobre interins




  • REUNIÓ BILATERAL
Aquest dimecres 17/02/16 va tenir lloc la reunió bilateral a què havíem estat convocats i a la qual assistiren, per part de l'Administració, la Directora General de Personal Docent, Rafaela Sánchez; el Cap del Departament de Gestió de Personal Docent, Manel Gacias; el Cap de Servei d'Educació Primària, Miquel Bujosa i el Cap de Servei d'Educació Secundària, Albert J. Flores.
El tema principal de la reunió eren les bases generals del procediment de selecció d'interins i l'inici de la feina per revisar els procediments tant de borses com d'adjudicacions d'interins per al curs 2016-17.

  • CALENDARI
El calendari de revisió, però, es presenta un poc ajustat ja que, segons els representants de l'Administració, abans de Pasqua ja s'hauria de publicar al BOIB la nova convocatòria per formar part de les borses d'interins per tal de poder obrir els terminis de la convocatòria dins el mes d'abril, cosa que implica començar les meses tècniques dins la darrera setmana de febrer per tenir la feina acabada a mitjan març.
Així doncs, des d'ara i fins al 27/03/16, un dels temes principals a treballar tornen ser els interins.
  • REVISIÓ DE LES BASES GENERALS
El document de les bases generals és el que regeix com poden accedir els interins a l'exercici docent i és també la base sobre la qual s'organitzen totes les adjudicacions. Després de l'any passat, en què la revisió d'ambdós documents es produí durant un canvi de govern que dificultà acabar d'estudiar alguns aspectes importants (com per exemple la baremació de mèrits), i després de modificacions diverses durant els darrers dos anys, ara la Conselleria es proposa revisar i millorar les bases escoltant les aportacions dels sindicats a les meses tècniques i sectorials per tal d'arribar a consensuar un document de bases que doni tranquil·litat normativa, a poder ser durant tota la legislatura, sempre tenint en compte els condicionants derivats del Pacte d'Estabilitat i de la convocatòria d'oposicions.
  • ESTABILITAT ALS CENTRES
Un dels principals objectius de la Conselleria és aconseguir augmentar l'estabilitat dels centres cosa que passa per aquesta revisió de les bases de selecció d'interins, per la convocatòria d'oposicions o pel Pla de Formació Permanent del Professorat, entre altres.
Sobre aquesta estabilitat, remarquen que és imprescindible que l'Administració doni suport a l'actual majoria de centres que es troben en procés de revisió metodològica fruit de la mobilització docent.

Nosaltres plantejàrem un seguit de preguntes sobre els temes generals més importants, la resposta a les quals us explicam a continuació.
  • SOBRE LES QUOTES
La quota de centre és el nombre total del seu professorat i inclou tant el professorat funcionari fixe (la plantilla) com el professorat interí i, per tant, és la que determina la majoria de places que acaben ocupant els interins.
En el trimestre anterior la Conselleria anuncià una MSE sobre criteris d'elaboració de quotes que encara no s'ha duit a terme; criteris que l'Administració haurà acabat de revisar entre març i abril per dur-los a MSE posteriorment.
  • COBRAMENT DE L'ESTIU
A la pregunta de UOB sobre fins quan continuaran sense cobrar ni cotitzar els mesos de juliol i agost els interins que ara són cessats el 30 de juny encara que hagin treballat més de 5,5 mesos, digueren que no depèn d'ells ja que és un tema de pressuposts que va lligat a l'Acord Marc que no preveu que aquest pagament es produeixi fins al 2018.
  • PROCÉS TELEMÀTIC DE SUBSTITUCIONS
UOB demanà quins són els principals problemes que la Conselleria ha detectat en aquest procés, si no seria possible realitzar dues adjudicacions setmanals i si s'han previst mesures per a què els interins que cessen el divendres puguin participar del procés d'adjudicació que s'obre el mateix dia.
Segons la Conselleria, el procés telemàtic ha suposat millores pel que fa a transparència i a la informació facilitada sobre la plaça a adjudicar.
No creuen que la següent millora sigui una doble adjudicació setmanal ja que, entre altres aspectes, si es té en compte el marge de dies d'incorporació al centre, podria passar que els dos tràmits se solapassin. Considera que el més adient és depurar el procés de gestió actual del tràmit telemàtic i no parlar d'una segona adjudicació setmanal fins que l'actual no funcioni òptimament.
Afegiren que un dels principals problemes d'aquest procés a l'hora de cobrir places és la voluntarietat que provoca, sobretot a secundària, problemes per cobrir tota la demanda de substituts havent d'usar, així, el procediment extraordinari per acabar recorrent a aspirants exclosos per falta de titulació de català. Consideren també que és necessari revisar les causes de renúncia justificada en l'adjudicació extraordinària.
Sobre el fet que s'ha donat el cas que interins cessats en divendres no han pogut participar al tràmit obert el mateix dia del cessament, afirmaren que aquesta situació es produeix a causa de la bona voluntat de la Direcció General de Personal Docent ja que el dia de cessament encara es computa com a treballat i, per tant, aquest dia l'interí encara hauria de figurar oficialment com a no disponible, de manera que no tacaria poder participar al procés telemàtic fins a la setmana següent. En tot cas, l'Administració només hauria identificat una mitjana de tres interins anuals que es puguin haver trobat en aquesta situació, tot i que els casos solen augmentar en períodes de pont o vacances. Insistí, a més, en què l'interí s'ha de preocupar de tancar la signatura del cessament abans de deixar el centre, cosa que reiteraren: "Recordau a l'interí que insisteixi, que no pot deixar el centre sense còpia del cessament signat"
Així i tot, segons l'Administració, s'envia als centres un recordatori sobre cessaments poc abans de Nadal i es preveu fer una nova reunió amb els equips directius per recalcar la importància d'aquesta funció del director, que hauria de quedar reflectida a les instruccions de principi de curs.
  • RESERVA DE PROFESSORAT DE LLENGÜES
A la pregunta de UOB de com es troben les reserves de professorat lingüístic, informaren que les borses estan a zero; a les darreres adjudicacions telemàtiques no s'han pogut cobrir les vacants d'anglès, pas previ a què s'esgoti la borsa. Per a alemany i italià, no hi ha cap interí disponible i s'està contractant de la llista d'exclosos.
Aquesta setmana que ve es volen obrir convocatòries extraordinàries per a alemany, matemàtiques i informàtica.
Segons la Conselleria també desitjarien comptar amb un borsí de professors especialistes.

  •  PACTE D'INTERINS
Per a les adjudicacions del pròxim estiu, es durà a terme el compliment de la segona part del Pacte d'Estabilitat signat el 3/07/14 per la Conselleria, STEI i ANPE. En aquesta segona fase es procedirà a una nova adjudicació de 1.350 places d'estabilitat (places diferents a interins diferents). Segons els representants de l'Administració, el Pacte s'ha de complir i, a tal efecte, la Conselleria crearà un Comissió de seguiment on hi participaran tots els sindicats per conjugar l'aplicació del Pacte amb la convocatòria d'oposicions del 2017. Tot i això, la Conselleria no vol que el Pacte interfereixi en l'estabilitat normativa que se cerca amb la revisió de les bases així com tampoc no ha de ser la solució per a l'estabilitat dels centres, respecte de la qual també es contempla la possibilitat d'establir una durada de 2 anys per a les comissions de servei.
A la pregunta de UOB de si la nova remesa del Pacte inclourà places perfilades amb B2 o C1 per a impartir matèries no lingüístiques en llengua estrangera, contestaren que només s'hi permetia incloure places de Seccions Europees però que això s'haurà de revisar a causa del nou Decret de Llengües Estrangeres tot i que, segons el Decret mateix, la majoria d'aquestes places han de ser ocupades per funcionaris de carrera que formin part de la plantilla del centre.
  • PERFILS DE PLACES
Sobre el fet que la Conselleria s'havia compromès a convocar una MSE per revisar els criteris dels perfils de places, explicaren que se n'ha començat una depuració que s'acabarà a la pròxima MSE sobre quotes, després d'haver-se reunit amb els directors per intentar aclarir i simplificar els perfils.
Un dels aspectes més importants d'aquest tema és la diferència entre perfils vinculants (per exemple un B2 o un C1) i perfils informatius (per exemple, horari de matí i horabaixa) ja que aquests darrers no tenen perquè acabar-se complint.
  • BAREM DE MÈRITS
Segons l'Administració, les puntuacions del barem de mèrits estan descompensades i no s'han afitat al cent per cent; la Conselleria observa, per exemple, un desequilibri entre la formació (que no estaria prou valorada) i l'experiència (que potser hi estaria de més) a part d'altres aspectes que no es valoren com la participació activa en els processos i projectes dels centres.
Sobre aquesta revisió del barem, remarcaren que estan a l'espera de les aportacions sindicals.
  • CERTIFICAT PENAL
També demanàrem què preveu fer la Conselleria respecte a la nova norma (BOE 29/07/15) que estableix com a requisit per poder treballar amb menors d'edat el fet de no haver estat condemnat per delictes contra menors.
Indicaren que aquest aspecte ja apareixerà a la convocatòria per formar part de les borses i que afectarà els interins de nova incorporació. S'està a l'espera que l'Estat activi el Registre Central de Delinqüents Sexuals (cosa a què l'obliga la mateixa norma) i que sembla que estarà disponible a partir del mes de març, que és quan s'ha de començar a implantar el requisit.
Si la idea del Departament de Gestió de Personal Docent es duu a terme, l'interí només hauria d'autoritzar la Conselleria a consultar el seu expedient penal personal, cosa que evitaria col·lapses com els que es produïren darrerament a Catalunya.
Un dels aspectes a aclarir és com afecta a tot plegat el fet que la vigència del certificat penal només és de tres mesos.
  • PROCEDIMENT CONTRADICTORI
A l'octubre passat ja us informàrem al bloc de UOB, que la Conselleria estudiava la implantació d'un procediment d'urgència per avaluar la tasca docent de determinats interins a petició del col·lectiu de directors i d'Inspecció Educativa.
A la reunió de dimecres, UOB demanà si la Conselleria preveu tirar endavant aquesta qüestió, a la qual cosa els seus representants respongueren que estan pendents d'Inspecció Educativa per publicar una resolució que serveixi d'instrument per actuar amb les garanties necessàries i que se'n parlarà amb els sindicats a la següent mesa tècnica ja que aquest Procediment haurà de quedar reflectit a les bases de selecció d'interins.
  • TUTORITZACIÓ
A la pregunta de UOB sobre si es preveu revisar el sistema de tutorització dels interins, que ara es limita a què aquests hagin treballat 30 dies, es possible que torni a sortir el tema en les properes meses.
  • TEXT REFÓS
La darrera demanda de UOB fou si la conselleria podria publicar un text refós de les bases de selecció d'interins que incorpori les darreres modificacions del text a més de les que es produeixin enguany per tal que els interins puguin consultar la normativa més fàcilment. Afirmaren que serà indispensable a causa de la revisió general que es vol dur a terme en el proper mes.
  •  TITULACIONS
Un tema sobre el que no es parlà fou el de les titulacions que permeten accedir a les diferents especialitats o funcions, és a dir, a impartir les diferents assignatures. UOB no l'inclogué a la llista de preguntes perquè és necessari tractar-ho amb més detall del que permet una reunió bilateral però serà un punt important dels que es tractaran durant aquest mes.

Com veieu, hi ha molts temes sobre la taula i sembla que la Conselleria està oberta a propostes; per això, us demanam que si teniu aportacions a fer o heu tingut problemes en qualsevol d'aquests aspectes o altres que no es tractassin, ens faceu arribar els vostres suggeriments al nostre correu electrònic.

Continuarem informant.

dimarts, 26 de gener del 2016

Oferta pública 2016, interins i oposicions


El Consell de Govern ha aprovat l’oferta pública d’ocupació per a l’any 2016, que suposa un total de 174 places docents i 13 d'inspectors. Aquestes places s'acumulen "a aquelles que puguin correspondre a exercicis posteriors".

Per altra banda, a la Mesa sectorial de 18 de desembre de 2015 la Conselleria es va comprometre a "crear 250 noves places per la plantilla fixa dels centres educatius de les Illes Balears" .

La incògnita continua essent el nombre de places que es trauran a oposicions el 2017, que segons diferents informacions aparegudes a la premsa varien entre les 400 i les 800.

Recordem que, tal com vam informar el passat setembre, aquest curs hi ha més de 3.600 interins que suposen el 33% de les places i cobreixen gairebé el 31% dels horaris, unes xifres insostenibles que afecten greument l'estabilitat laboral i dels centres educatius.

Acord del Consell de Govern
http://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10438/575317/acord-del-consell-de-govern-de-22-de-gener-de-2016

Proves lliures de l'Escola Oficial d'Idiomes


El BOIB d'avui publica la convocatòria de les proves lliures de les escoles oficials d’idiomes de les Illes Balears per a l’any 2016 per obtenir els certificats bàsic, intermedi, avançat i nivells C1 i C2 del Consell d’Europa d’aquests ensenyaments.

Inscripció
La inscripció a les proves s’ha de tramitar telemàticament des de les 08:00 hores del dia 9 de febrer a les 22:00 hores del dia 19 de febrer.
La persona interessada s’ha d’inscriure per fer la prova al centre que li correspon segons el municipi on viu, treballa o estudia. Si al centre que li correspon segons el municipi balear on viu, treballa o estudia no convoquen proves de l’idioma o del nivell del qual es vol examinar, es pot inscriure a una altra escola oficial d’idiomes.

Proves orals
Les proves orals de la convocatòria ordinària es realitzaran entre el 17 de maig i el 27 de juny de 2016 de les 9.00 a les 21.00 hores, en funció de la disponibilitat de professorat i d’aules de cada escola. Les dates de les proves orals es faran públiques no més tard del 3 de maig de 2016.

Tota la informació al BOIB:
http://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10439/575311/resolucio-del-director-general-de-planificacio-ord